6 лютого під головуванням першого заступника міського голови Галини Романко відбулося засідання робочої групи з контролю за здійсненням роздрібної торгівлі підакцизними товарами.
На засіданні був зроблений аналіз фактичних надходжень акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами (алкогольними та тютюновими виробами) за 2018 рік в порівнянні із 2017 роком та визначені основні пріоритетні напрямки і завдання щодо подальшої організації роботи робочої групи.
Так, за 2018 рік надходження до міського бюджету від акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами склали 16 289,5 тис. грн, що на 998,8 тис. грн більше відповідного періоду минулого року (15 290,7 тис. грн), причому у січні 2017 року до міського бюджету надходили акцизні збори з роздрібного продажу пального (за грудень 2016 року) в сумі 1 377,7 тис. грн.
За звітний період з червня по грудень 2018 року було проведено 7 виїзних засідань робочої групи з контролю за здійсненням роздрібної торгівлі підакцизними товарами, в ході яких перевірено 62 підприємства роздрібної торгівлі та 11 закладів ресторанного господарства щодо видачі фіскальних чеків при реалізації підакцизних товарів.
У результаті, у 28 підприємствах роздрібної торгівлі та 4 закладах ресторанного господарства були виявлені факти невидачі чеків або видачі не фіскальних чеків, про що направлялися листи до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області для відповідного реагування, зокрема, проведення фактичних перевірок.
Під час виїзних засідань суб’єктам господарювання вручали листи-пам’ятки щодо реалізації підакцизних товарів та проводили з ними роз’яснювальні бесіди. Крім того, на сіті-лайтах у місті розміщена інформація для мешканців міста про необхідність отримання фіскального чеку при купівлі підакцизних товарів.
Варто зазначити, що системна робота робочої групи з контролю за здійсненням роздрібної торгівлі підакцизними товарами принесла певний результат, оскільки збільшилися надходження до міського бюджету від сплати акцизного податку, а також поінформованість суб’єктів господарювання про можливі наслідки несплати вищезгаданого податку .
На засіданні робочої групи були також визначені напрямки подальшої її роботи. Зокрема, і надалі проводитиметься щомісячний аналізу стану надходжень до бюджету від сплати акцизного податку з підакцизних товарів та здійснюватиметься контроль за роздрібною торгівлею підакцизними товарами на території Калуш шляхом проведення рейдів-оглядів на об’єктах.
З юридичними особами і фізичними особами-підприємцями також проводитимуть наради, а до порушників застосовуватимуть заходи впливу.
Додамо, що з 1 січня 2015 року акцизний податок, який сплачується при роздрібній торгівлі підакцизними товарами: алкогольними напоями, пивом, тютюновими виробами, тютюном та промисловими замінниками тютюну, відноситься до доходів загального фонду місцевих бюджетів. Його ставка становить 5% від реалізованих підакцизних товарів.
Покупцям варто пам’ятати, що за кожний придбаний підакцизний товар має бути виданий фіскальний чек. Відповідно ці кошти надійдуть до міського бюджету і будуть використані на розвиток міста, фінансування різноманітних програм, спрямованих на покращення добробуту громадян.