У шахрайську пастку потрапили дві мешканки Калущини.
Перша жінка хотіла отримати «грошову допомогу від ООН», інформує «Калуш ФМ» з посиланням на поліцію Калущини.
Як зазначають правоохоронці, у зв’язку з великою кількістю різних програм грошової допомоги, як від держави, так і від міжнародних організацій, активізувалися й аферисти, які під приводом виплати допомоги населенню впроваджують новітні технології електронного шахрайства, щоб нажитися на довірі потерпілих, створюють та поширюють різні фейкові оголошення та посилання про оформлення так званої грошової допомоги.
Так, до поліцейських Калуського районного відділу звернулась 63-річна жінка, яка повідомила, що в одному із застосунків мобільного телефону перейшла за посиланням для отримання допомоги від ООН. Однак, згодом з її банківських карток декількома платежами було списано близько 60 тисяч гривень.
Ще понад 33 тисячі гривень зняли псевдобанкіри з рахунку іншої мешканки Калущини через телефонне шахрайство. Це вид шахрайства, коли аферист телефонує і, представляючись працівником банку, та з метою збереження грошових коштів, переконує жертву повідомити особисту, фінансову чи конфіденційну інформацію або ж переказати гроші на інші запропоновані рахунки.
В одну із таких афер потрапила мешканка Калуша. Жінка розповіла поліцейським, що до неї зателефонував незнайомець, який представився працівником банку. У телефонній розмові псевдобанкір повідомив, що з карток жінки аферисти намагаються зняти грошові кошти. Для збереження грошей заявниці треба виконати певні дії в додатку банку, що вона і зробила. Опісля з її рахунків пройдисвіти зняли понад 33 000 гривень.
Поліція закликає краян бути обачними та радить пам’ятати:
– інформація про державні виплати чи виплати міжнародних організацій та порядок їх отримання є лише на офіційних сайтах;
– ретельно відстежуйте за якими посиланнями переходите;
– якщо ви раніше не чули про організацію, що пропонує допомогу, перевірте на офіційних сайтах, чи дійсно така організація надає допомогу постраждалим від війни, особливо коли ви не надсилали жодних заявок на отримання такої допомоги;
– якщо ж ви вже направили одну заявку, а хтось представляється від імені фонду, в якому вона на розгляді, – це теж шахраї, адже від вас вже не мають права отримувати додаткової інформації;
– не повідомляти конфіденційну інформацію, зокрема дані банківських карток;
– якщо дані платіжної картки помилково введено на шахрайському веб-сайті, негайно блокувати платіжну картку за допомогою мобільного застосунку або гарячої лінії банку.;
– якщо вам телефонує нібито працівник банку, то у такому випадку рекомендуємо припинити розмову та самому передзвонити в банк за номером, вказаним на зворотному боці банківської картки, або особисто відвідати відділення банку;
– по телефону нікому не розповідайте ніяких відомостей зі своєї картки. Пам’ятайте: справжній банківський працівник не має права питати у вас секретні дані картки і ніколи цього не робитиме:
Якщо ви стали жертвою шахраїв в інтернеті, перше, що потрібно зробити – звернутися в поліцію. Зателефонуйте за номером 102 або вирушайте до найближчого відділення поліції, зібравши всі докази факту шахрайства.