Сьогодні діяльність підприємств, що здійснюють пасажирські перевезення, є вельми вразливою. Нашарування проблем відбувається на фоні дефіциту пального, зростання його вартості й іншого. Все це позначається на нерентабельності автобусних перевезень та відповідної оптимізації графіків рейсів. Особливо це стосується міських перевізників, тариф для яких визначає орган місцевого самоврядування, а він уже тривалий час є збитковим.
Для пошуку рішень щодо вирішення спектру питань влада територіальної громади запросили сьогодні на зустріч представників всіх суб’єктів господарювання, які здійснюють міські та приміські перевезення, інформує «Калуш ФМ» з посиланням на Калуську міську раду.
Перевізники справедливо нарікають на дестабілізацію ситуації з пальним, зокрема й на те, що й далі залишається проблема з дефіцитом. Але вирішення цієї проблеми лежить в площині загальнодержавній.
Зі свого боку керівництво громади зверталося до всіх операторів ринку пального з проханням виділяти окремі колонки для заправляння автобусів та інших автомобілів критичної інфраструктури.
«Є такі, що дослухалися до наших звернень, але є й такі, що проігнорували. Водночас часто буває й так, що пального (а в цьому випадку дизпалива) просто немає», – зазначали на зустрічі представники влади.
А ось перевізники наголошували на необхідності підвищувати тариф на міські пасажирські перевезення. За їхніми розрахунками, на сьогоднішній день рентабельний тариф мав би становити 20 грн. Мотивують тим, що при сьогоднішній виручці вже не залишається коштів на елементарне технічне обслуговування автобусів. Вартість одного колеса (а на один автобус потрібно 6) становить 4,5 тис. грн. І якщо перевізники, що працюють на приміському сполученні, згідно з чинним законодавством мають право коригувати тариф при коливанні цін на пальне, то міські перевізники вимушені притримуватись ухваленого виконкомом максимуму – 8 грн.
З цього приводу домовились, що пропозиції оновленого тарифу найближчим часом подадуть на розгляд виконкому.
«Яке рішення буде прийнято – на сьогодні не відомо. Намагатимемось знайти оптимальний і компромісний його варіант», – кажуть у міськраді.
Говорили на зустрічі і про недобросовісну конкуренцію, коли деякі водії автобусів намагаються «перехопити» пасажирів у проміжках графіків міських перевізників.
Всі присутн на зустрічі зуміли домовитись про те, що керівники підприємств, які здійснюють перевезення на приміських маршрутах, проведуть роз’яснювальну роботу серед водіїв щодо чіткого дотримання ними своїх графіків, які на території міста передбачають тільки висадку пасажирів на зупинках.
Принагідно керівництво міста також звертається до міських пасажирів з проханням користуватися міським громадським транспортом, позаяк це є важливим чинником існування міських перевезень як таких.