Радіо КалушFM (095) 633-12-68 Пн.-Сб. 09:00- 18:00, Нд.- вихiдний

Комісія з вивчення обгрунтованості тарифів завершила роботу. Проїзд у міських маршрутках з 11 лютого коштуватиме 4 гривні

Переглядів: 1560

 


10 лютого втретє засідала комісія, яка вивчала обгрунтованість тарифів на транспортні послуги на міських автобусних маршрутах загального користування, утворена відповідно до розпорядження міського голови Ігоря Матвійчука. Комісія повинна була у двотижневий термін зробити аналіз достовірності розрахунків тарифів, поданих до виконавчого комітету міської ради і подати свої пропозиції. Проте згоди у питанні тарифу і пільгових перевезень дійти не вдалося. Представники громади вважали тариф завищеним і далі наполягали на безкоштовному проїзді для пенсіонерів без обмежень, а влада захищала відпрацьовану модель пільгових рейсів, з чим погоджувалися і перевізники.


Під час засідання комісії Людмила Даниляк зачитала звіт, який підготувала частина членів комісії. На їх переконання, перевізники свідомо приховують дохідну частину, а також завищили деякі показники при обчисленні вартості тарифу на перевезення. Зокрема, суми амортизаційних відрахувань, обчислення заробітної плати й ін., а ось обсяг перевезень пасажирів навпаки занизили.


Члени комісії, які готували звіт, обгрунтованим назвали тариф у межах 2,4-2,6 грн і прийшли до висновку, що підстав для його підняття із 3 до 4 гривень нема, бо перевізники і так працюють без збитків. При цьому перевізників звинуватили у ненаданні і приховуванні повної інформації.


Присутній на комісії перевізник Юрій Мутовін наполягав на тому, що надав всі необхідні для проведення перевірки документи, та акцентував на точності поданих ним розрахунків. Надання перевізником документів підтвердив і член комісії, депутат Юрій Тимків.

 

Про те, що акцент варто робити не на дохідній частині, а на витратах, бо саме вони впливають на тариф, вказав перевізник Олег Ференц.

 

А заступник директора ВАТ «Калуське АТП» Олег Ковтун додав, що на сьогодні обгрунтованим є тариф на рівні 7,25 грн, бо попередній обрахунок підприємство робило за даними станом на вересень.


У результаті після тривалих суперечок і обговорень голова комісії, заступник міського голови Руслана Вайда запропонувала проголосувати за те, щоб звіт взяти до уваги. Та дану пропозицію підтримали лише четверо членів комісії, шестеро – утрималися. А це означало, що висновки, озвучені у звіті, до уваги братися не будуть.
До того ж заступник міського голови зазначила, що комісія не має повноважень і не може відміняти рішень виконавчого комітету, а прийняті нею рішення носять лише рекомендаційний характер. Рішення виконкому щодо підняття тарифів могли відмінити хіба депутати, проте вони не підтримали навіть накладення мораторію на підвищення тарифу.


Член комісії Казимир Максимчук озвучив також результати однієї з перевірок, яка була проведена впродовж 8 лютого. За словами активіста, при перевірці руху маршруток з 6-ої ранку до 20-ої вечора з'ясувалося, що у напрямку вокзалу за графіком не виїхало17 рейсів, а у напрямку Підгірок - 19 рейсів.
Руслана Вайда пообіцяла із цим обов'язково розібратися.


Депутат Ольга Єланіна своєю чергою наполягала на тому, що управління економіки має ретельніше контролювати перевізників і застосовувати до них штрафні санкції за невиконання умов, прописаних в договорі. При цьому вона вказала, що перевізники порушують графіки руху автобусів, передоручають перевезення іншій особі, нерідко автобуси не відповідають санітарно-технічним вимогам, також додала, що люди не бачить прозорості формування тарифу і тому у них виникають сумніви.
Член робочої групи Ігор Білецький вніс пропозицію про впровадження талонів на пільговий проїзд. На його думку, це мало б влаштувати перевізників і разом з тим заставило б пенсіонерів не їздити без потреби.


Проте Руслана Вайда зазначила, що це навпаки погіршить умови для пенсіонерів і викличе ще більшу хвилю спротиву. Невдоволених буде значно більше, ніж тепер.
- Ми стараємося зробити якнайкраще. Вже були випробувані різні варіанти, пільговиків перевозили в певні години, і скарг тоді було ще більше. Модель із пільговими рейсами оптимальна. До вокзалу їх є 15, до Підгірок – 7, до Височанки – 8, а при потребі введемо ще кілька додаткових, зокрема під час садово-городніх робіт, - переконувала вона.


Не підтримали такої пропозиції і пенсіонери, адже, як з'ясувалося, кількість талонів буде мізерною. Розкритикував введення талонів і депутат Калуської міської ради Ігор Свистун. Тож від цієї ідеї поки що відмовилися.


Начальник управління економічного розвитку міста Юрій Соколовський під час засідання озвучив розрахунки коштів, які необхідні на компенсацію пільгових перевезень. За обстеженнями, які проводились у лютому 2015 року, коли пенсіонери і пільговики їздили у міському транспорті без обмежень, у Калуші в рік проїжджало понад 3 млн 662 тис. пільговиків. Тож при тарифі 3 гривні на відшкодування перевізникам із міського бюджету треба було б виділити 11 млн грн, а при тарифі 4 грн, якщо врахувати додаткові рейси у святкові дні і до садово-городніх ділянок, – близько 15 млн грн. Проте у бюджеті таких коштів нема, тому довелося б хіба скасовувати фінансування багатьох інших програм, що теж привело б до невдоволення громадян.


Комісія більшістю голосів підтримала пропозицію щодо вивчення потреби у додаткових пільгових рейсах і відповідно додаткового виділення коштів. Вирішили також вписати у договір з перевізниками пункт про незалежну аудиторську оцінку обгрунтованості тарифу та визначення пасажиропотоку при наступних переглядах тарифу на перевезення. Хоча активісти наполягали на незалежному аудиті вже зараз, голосів у них забракло.


Навіть після тригодинних перемовин дійти консенсусу члени комісії так і не змогли. Руслана Вайда була переконана, що дана ситуація створена штучно і це не що інше, як політична акція УКРОПу. Представники ж громади, які входили в комісію, залишились незадоволені, що їх звіт не взяли до уваги і що вони не можуть вплинути на рішення виконкому. «Якщо так, то нас сюди не треба було запрошувати. З нами просто погралися в кішки-мишки», - резюмувала Людмила Даниляк.


Врешті кожен залишився впевненим у своїй правоті.


Відповідно тимчасовий мораторій на новий тариф припинено, і з 11 лютого плата за проїзд у маршрутках коштуватиме 4 гривні. Проте варто зазначити, що підняття тарифу більше зачепить городян працездатного віку, а не пенсіонерів, адже пільгових рейсів у місті ніхто не відміняв.


Анастасія ВОЛЬСЬКА

 

Фото з сайту Вікон

К сожалению, браузер, которым вы пользуетесь, морально устарел,
и не может нормально отображать сайт.

Пожалуйста, скачайте любой из следующих браузеров: