Радіо КалушFM (095) 633-12-68 Пн.-Сб. 09:00- 18:00, Нд.- вихiдний

Підмихайля до кінця літа буде з мостом, а Калуш – з носом | КАЛУШ ПРО

Переглядів: 3420

gUyPsdJvkbo

Директор «Будучності» Роман Павлів одразу погодився зустрітися. Що приємно, прихопив з собою газету «Калуш ПРО». «Статейку», як назвав він матеріал, що вийшов про його фірму в минулому номері, каже, повністю так і не прочитав, хоча, як стало зрозуміло в ході розмови, орієнтувався в її змісті досить непогано.
Співрозмовник сам запропонував формат зустрічі: спершу він розказує про діяльність фірми та наочно показує результати роботи, а потім ми повертаємось до нього в офіс і він відповідає на запитання.
Отже, за словами Романа Павліва, значну роль у відкритті власного бізнесу зіграв його дід, який залишив рідний дім у 40-х роках минулого століття й останні кількадесят років жив у Канаді. Спершу, в 1990 році, майбутній директор «Будучності» побував у нього в Канаді, а потім, як розповідає Роман Павлів, старенький повернувся у 1992-му назавжди в Україну. Приїхав дід не з пустими руками і допоміг пану Павліву із стартовим капіталом для власної справи.
Спершу «Будучність» будувала лісові дороги та невеличкі мости завдяки Державній програмі будівництва лісових доріг. Зі слів Романа Павліва, завдяки цьому фірма «набила руку» і почала будувати серйозні об'єкти. Перший міст в населеному пункті «Будучністю» був збудований через річку Студинець в Петранці.
Загалом Роман Павлів нарахував 37 мостів, які будувала або ремонтувала «Будучність», кілька з них (як мінімум два – в Підмихайлі та в Калуші) ще в процесі. Проте список населених пунктів, в яких його фірма причетна до будівництва мостів, Роман Павлів не надав. Зате, «щоб показати солідність фірми», вирішив витратити три години часу та не одну літру бензину, щоб продемонструвати кілька мостів у Калуському та Рожнятівському районах. Зокрема, незбудований міст у Підмихайлі та кілька підвісних пішохідних мостів, зведених в 2009 році, наприклад, між Тужиловом та Берлогами, за які, як стверджує Павлів, держава з ним так і не розрахувалася. Також показав, за його словами, єдиний в області офіційний ліцензійний кар'єр в Берлогах, де видобувають піщано-гравійну суміш, який теж належить «Будучності». Перед цим директор провів екскурсію автопарком техніки, яка належить підприємству. Знову ж таки, з розповідей Павліва, її понад 70 одиниць, включаючи й зовсім нову куплену у 2015 році, за яку досі виплачуються кредити.  

20150612 15335020150612 153359
Та не подорожі рідним краєм були головною метою зустрічі з Романом Павлівим. Про досягнення своєї фірми він говорив залюбки і довго, незручні ж для себе питання одразу професійно заговорював, змінюючи тему і розповідаючи про свою благодійність, нагороду від Філарета, подяки від колишніх Прем'єр-мінстрів, публікації в пресі та вдячних селян.
Цього, звичайно, не відняти. Але факти залишаються фактами. Протягом кількох років, працюючи в «Будучності», Марія Безрука володіла найбільшою часткою «Карпатнафтобуду», в якого «Будучність», як в єдиного конкурента, у 2013 та 2015 роках на тендерних торгах виграв підряди на 4 мільйони 470 тисяч та 2 мільйони 70 тисяч гривень. На це Роман Павлів відповів, що про акції свого менеджера у фірмі конкурента не знав, і взагалі вона в нього уже два роки не працює. Щодо «Ромбуду», яким володіли Павлів, і «Будучність», керівником якого значилась пані Безрука, то його, як стверджує роман Павлів, уже не існує – він ліквідований рішенням суду.
На запитання, чи не дивує його такий конкурент на тендерних торгах, які іноді складають кілька десятків мільйонів гривень (більше 32 мільйонів щодо робіт на Бурштинській ТЕС у 2013), як «Ремпромбуд – сервіс», що належить офшорній фірмі, зареєстрованій в Ліхтенштейні, Роман Михайлович резонно відповідає, що не від нього залежить, хто з ним бореться за тендерні гроші. А те, що останні роки «Будучність» постійно виграє у своїх конкурентів з ліхтенштейнською пропискою (окрім 32 мільйонів на Бурштинську ТЕС, ще 24 мільйони на неї ж та 8 – на Добротвірську) пояснює тим, що «Будучність» просто якісніше робить свою роботу.
Щодо незакінчених мостів у Калуші і Підмихайлі, на будівництво яких «Будучність» виграла тендери у 2012 та 2013 роках на 3 мільйони 900 тисяч та 3 мільйони 180 тисяч відповідно, то їх вартість дещо змінилась. Так, згідно з відкорегованим проектом моста у Підмихайлі, зараз його будівництво коштує уже 5 мільйонів 765 тисяч. Річ в тім, що, за словами Павліва, річка розширилась, і тепер замість дев'яти прольотів потрібно десять. Також змінились державні норми до ширини моста, яка спершу у Підмихайлі повинна була складати 1,75 м, а зараз 2 м. При цьому, не зважаючи на те, що, як стверджує Роман Павлів, «Будучність» на міст в Підмихайлі витратила більше 3 мільйонів гривень власних коштів, а станом на 15 червня 2015 року за роботи отримала лише 295 тисяч, – до кінця цього літа міст через Лімницю буде повністю завершено. 

uAo gac2Tm8
Туманніші перспективи побачити міст через Сівку на вулиці Чорновола в Калуші. За словами Павліва, на мості в Калуші виконано робіт на 2 мільйони 267 тисяч гривень. Раніше держава щорічно виділяла державні субвенції на комунальні мости і дороги. Та цього року рішенням Кабінету Міністрів державні субвенції були скасовані. А те, що в найближчому майбутньому знайдуться ще якісь державні гроші на закінчення будівництва, – малоймовірно. В той же час пан Павлів вважає, що для того, щоб добудувати міст, можна передбачити гроші в міському бюджеті, була б добра воля депутатів. Щодо державної субвенції, то на місцях у кожній області її розприділяла обласна рада (депутатом якої є Роман Павлів). Саме завдяки цим грошам і розрахувались з «Будучністю» за виконані роботи.
Роман Павлів із задоволенням розповів історію про відкриття у середині 2000-х років моста в Петранці. Тоді до нього підійшов майже дев'яностолітній дід і дякуючи за міст впав на коліна. Ця ж історія є в статті газети «Галичина»: «Старі люди на колінах дякували будівельникам, що хоч на старість дочекалися якихось зручностей». Є сподівання, що в найближчому майбутньому привід для того, щоб впасти на коліна, буде не лише в жителів Підмихайля, а й Калуша.
Андрій КОГУТ

 

 

заказать ремонт квартиры

 

К сожалению, браузер, которым вы пользуетесь, морально устарел,
и не может нормально отображать сайт.

Пожалуйста, скачайте любой из следующих браузеров: