Сьогодні, 17 березня, на засіданні Уряду схвалено два важливих документи щодо належного фінансування закладів загальної середньої освіти.
Про це повідомив Сергій Шкарлет у своєму Телеграм-каналі, пише «Педагогічна преса».
Він подякував колегам-міністрам та Асоціації міст України, які підтримали рішення про вдосконалення формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами.
Оновлена формула враховує збільшення посадових окладів педагогічних працівників. З 1 січня 2021 року рівень окладів зріс на 20%, а з 1 грудня – ще на 8,4%. Для підвищення ефективності використання коштів застосовуватиметься механізм, який дозволить вдосконалювати шкільну мережу та підвищувати якість освітніх послуг. При цьому підвищується спроможність для засновників закладів щодо встановлення надбавок та доплат педпрацівникам у максимальному розмірі.
У формулі вдосконалюється механізм визначення розрахункової наповнюваності класів для всіх територіальних громад на основі таких критеріїв:
– щільності та чисельності населення відповідної громади;
– відсотка населення, яке проживає в сільській місцевості.
Нова формула передбачає збільшення значення коефіцієнту поділу класів на групи для бюджетів великих міських територіальних громад, в яких це питання постає найбільш гостро.
Також рішенням Уряду в 5 областях (Запорізькій, Івано-Франківській, Кіровоградській, Одеській та Сумській) перерозподілено освітню субвенцію для уникнення заборгованості з виплати зарплат вчителям. Перерозподіл здійснено за зверненнями відповідних обласних державних адміністрацій виключно через неточності в даних та особливості завершення адміністративно-територіальної реформи.
«Хочу наголосити, що МОН продовжує проводити системну роботу для вдосконалення формули освітньої субвенції та підвищення рівня заробітних плат педагогічних працівників. Наразі в Міністерстві створюється робоча група з підготовки формули розподілу освітньої субвенції на 2022 рік, до складу якої увійдуть представники МОН, Мінфіну, всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування та експерти проєктів міжнародної технічної допомоги», – додав міністр освіти.